מכירות חלשות בחגים אצל J.C. Penney ו-Kohl גורמות לבעיות נוספות עבור חנויות כלבו

מכירות חלשות בחגים אצל J.C. Penney ו-Kohl גורמות לבעיות נוספות עבור חנויות כלבו

Kohl ו-J.C. Penney דיווחו ביום חמישי על מכירות נמוכות יותר בעונות החגים, סימן לכך שקמעונאים מסורתיים נאבקים להתמודד עם הקניות המקוונות ששוברות שיאים בין חג ההודיה ליום השנה האזרחית החדשה.

 

לדברי רשת החנויות Kohl, כעת היא צופה שהרווחים לשנה שלמה ייכנסו בסוף התחתון של תחזית שכבר הורדה, ומאשימים את הביקוש החלש לבגדי נשים בעונת הקניות המכריעה.

 

מניית מפעלי Menomonee Falls, שבסיסה בוויסקונסין, ירדה ב-9% בזמן שרשמה ירידה של 0.2% במכירות דומות בנובמבר ודצמבר.

 

במטרה להעביר תנועה לחנויות שלה, Kohl יצרה שותפות עם Amazon בשנת 2017, ומאפשרת ללקוחות לקנות מוצרים כמו רמקולים של Echo dot ולהחזיר רכישות מקוונות בכל החנויות שלה.

 

היריבה הקטנה יותר, J.C. Penney, רשמה ירידה של 7.5% לתקופה של תשעה שבועות שהסתיימה ב-4 בינואר, עם ירידה של כמעט 8% במניות במסחר בבוקר.

 

חברת Plano, שבסיסה בטקסס, מפסידה עסקים ליריבים גדולים יותר כמו Amazon, Walmart ו-Target, כמו גם קמעונאים זולים יותר כמו Marshalls של ו-T.J. Maxx.

 

"מסחר אלקטרוני בהחלט מסכן את התחרותיות של הנכסים הפיזיים של הקמעונאים," אמרה אנליסטית המחקר של CFRA, קמילה ינושבסקי. "Amazon, Walmart ו-Target הם שמות גדולים באמת בחלל הזה שסחטו הרבה מהחבר'ה הקטנים."

 

המנכ"לית ג'יל סולטאו שינתה את סדרי העדיפויות האסטרטגיים של Penney כדי להתמקד מחדש בעסקי הלבשה המשגשגים והרווחיים בעבר של הקמעונאית, ובחרה להפסיק למכור מכשירי חשמל גדולים ולהגביל את מכירות הרהיטים שלה. המהלכים תרמו לכאבים פיננסיים לטווח הקרוב.

 

נתונים של מאסטרקארד בדצמבר הראו כי מכירות המסחר האלקטרוני בארה"ב בתקופה שבין 1 בנובמבר ועד ערב חג המולד עלו ב-18.8%, בעוד שהמכירות הקמעונאיות הכוללות בחגים, ללא מכוניות, עלו רק ב-3.4%.

 

Macy's, לעומת זאת, הפתיעה את המשקיעים ביום רביעי עם ירידה קטנה ממה שצפו במכירות עונת החגים לאחר שגיזמה את התחזית לשנה המלאה שלה לפני כחודשיים בלבד.

 

בנובמבר הקטינה רשת Kohl גם את תחזית הרווח השנתית שלה בלפחות 40 סנט למניה ל-4.75 דולר ל-4.95 דולר, והיא מאשימה את חולשתה במכירות הלבשת הנשים שלה.

 

L Brands, הבעלים של Victoria’s Secret, הוריד היום (חמישי) את תחזית הרווח לרבעון הרביעי לאחר שדיווח על ירידה של 3% במכירות החנויות הדומות לתקופת החגים, אך מניותיה עלו מעט.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט